19 Mart 2018 Pazartesi

ASTIMLI ÇOCUKLARDA YÜZME


Yüzme astım hastalarına iyi gelir mi?


Diğer sporların haricinde yüzme, suyun yüzeyinde oluşan nem ve ılık hava sayesinde astım atakları şikâyeti ortaya çıkmaz. Yüzme astım hastalığının düzenli ilaç ve düzenli yüzme sporu sayesinde astım semptomlarının azalttığını göstermektedir.
Yüzme kursu ile profesyonel bir yüzme eğitmeni doğru nefes egzersizleri sayesinde akciğer kapasitesinin arttırılmasına ve de doğru şekilde nefes egzersizlerinin yerleşmesini sağlar. Yapılan egzersizler, çocuğun nefes pratiklerini yaparak astım ataklarında daha sakin ve kontrollü olmasına yardımcı olmaktadır.
Aynı zamanda astım hastası olan yetişkinlerde de yine çocuklarda olduğu gibi yüzmek astım şikâyetleri için çok yararlıdır.

Astım ve Alerji yüzme sporuyla tetiklenmez.


Yüzme sporunun özellikle çocuklardaki astım atakları üzerine yapılan araştırmalar sonucunda astım şikâyetlerinin yüzme kursuna giden çocuklarda çok ciddi düzeylerde azaldığı, atak sayılarının süresinin ve sıklığının düştüğü görülmektedir. Bu durum düzenli ilaç haricinde düzenli yüzme sayesinde olduğu gözlenmiştir. Bu doğrultuda astımlı bireylerin ve astım hastası olan çocukların doğru bir şekilde sık sık yüzmesi yaşam kalitelerini yüksek düzeyde arttırmaktadır.

Astım hastalığı haricinde alerji hastalıkları üzerinde yapılan araştırmalar ise, küçük yaşlarda yüzme kursuna giden çocukların ileriki hayatlarında alerjik hastalıklar başta olmak üzere egzama, rinit benzeri hastalıklarda düşüş ve gerilemeler olduğu görülmüştür.

Bu durum özellikle akciğer kapasitesinin artmasına, nefes almayı kontrollü bir şekilde düzenlemeye ve de nemli havanın akciğerlere daha iyi gelmesinden kaynaklanmaktadır.

Yüzme sporunda nefesi kontrol ederek doğru kullanmak astım krizlerinde yaşanan telaş ve kaygının da azalmasına ve atakların daha rahat kontrol altına alınmasına yardımcı olmaktadır. Çocukların aile bireyleri yanlarında yokken geçirme ihtimalin yüksek olduğu astım krizlerinde krizi yönetmeleri açısından büyük önem taşımaktadır. Bu konuda yüzme sporunun hem çocuğa hem de aile bireylerine önemli katkıları bulunmaktadır.

Hiç yorum yok: