15 Ekim 2018 Pazartesi

ÇOCUKLARA JİMNASTİK HAREKETLERİNDE YARDIM

ÇOCUK HER ZAMAN DESTEĞE İHTİYAÇ DUYMAKTADIR

Jimnastik hareketleri ne kadar kolay olsa da eğitmen yada antrenörler destek için yakın durmalıdır. Çocuklar kendini güvende hissederek hareketi daha iyi yapar. Burada dikkat edilmesi gereken sakatlanma riskini düşürmektedir. Jimnastik en çok denge gerektiren bir spor olduğu için yardım etmek gerekir.

TEKNOLOJİ İLE YARDIM

Yardım her zaman el ile olmaz özellikle son zamanlarda teknoloji ile yardım ön plana çıkmaktadır. Hareketler jimnastik sporunda oldukça karışık ve seri olduğu için teknoloji yardımı ile müsabakalar yapılmaktadır. Hatta hareketleri 3 boyutlu veri ile analiz yapılarak 1. - 2.- 3.- olarak sonuçlar elde edilebilmektedir. Yapay zekanın yardımı ile sayısal puanlar verilerek değerlendirme yapılmaktadır. İnsan gözü ile yapılan değerlendirmede bir takım haksızlıkların önüne teknolojiden yardım alarak geçilebilmektedir.

JİMNASTİK TEKNİK ANALİZ İLE YARDIM

Jimnastik kursu sırasında çekim yapılmalı ve görsel olarak bunlar sporcuya izletilmeli dir. Bu yolla yapılan teknik düzeltmeye analiz denmektedir. Jimnastikçi her hareket sonrasında tekniğini dahada düzeltme yoluna gider.  Mükemmel bir sunum için tekrar tekrar çekim yapılmalı ve sonuca gidilmelidir.


Hiç yorum yok: